Sztuka sprzedaży
Cel szkolenia
- Umiejętność budowania relacji z Klientami w oparciu o działania wzmacniające lojalność klientów do firmy
- Wzmacnianie siły oddziaływania oferty poprzez stosowanie odpowiedniej, przekonywującej argumenacji
- Umiejętność oceny potrzeb i oczekiwań klienta oraz dopasowanie się do różnych sytuacji w kontaktach z klientami
Program szkolenia
- Wiedza o kliencie
- motywacja i potrzeby klienta – opis i rozpoznawanie motywów zakupów – racjonalnych i emocjonalnych z uwzględnieniem typowych motywów w procesie sprzedaży do detalu
- klasyfikacja klientów pod kątem różnych typów osobowości – psychologiczna wiedza na temat różnych typów osobowości , ich rozpoznawania i przyjmowania odpowiednich postaw zwiększających skuteczność kontaktu handlowego
- najczęściej spotykane postawy i reakcje klientów – trening umiejętności zrozumienia i rozpoznania zachowań, postaw i motywów działania różnych typów klientów
- Cechy skutecznego sprzedawcy
- diagnoza własnych umiejętności sprzedażowych
- rozpoznawanie i dopasowywanie zachowania – indywidualne podejście do różnych typów klientów, zróżnicowanie procesu sprzedaży i obsługi klientów w zależności od ich typów
- Zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji
- prezentacja oferty, czyli jak przekonać klienta do wartości produktu – umotywowanie określonej propozycji rozwiązania
- motywowanie nabywców – sztuka wywierania wpływu
- właściwe formułowanie argumentów – umiejętność budowania argumentacji trafiającej do różnych typów Klientów w celu lepszego i bardziej efektywnego przekonywania
- sterowanie rozmową sprzedażową przy pomocy pytań – zbieranie niezbędnych informacji w celu wzmocnienia argumentacji sprzedażowej
- Trudny klient
- czego unikać podczas sprzedaży?
- najczęstsze zarzuty i odpowiedzi na zastrzeżenia – umiejętność pokonywania wątpliwości klientów wobec oferowanych produktów i rozwiązań
- pokonywanie oporu klienta
Metodyka
Warsztaty prowadzone są metodami aktywnego uczestnictwa: praca w grupach, analizy przypadków, symulacje, kwestionariusze i testy, trening video, wykłady połączone z dyskusją, techniki zaczerpnięte z NLP
Czas trwania: 3 dni