Public Relations
CELE
- Wprowadzenie w problematykę PR
- Doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji i nieskrępowanych, pozytywnych kontaktów z mediami
- Zapoznaniesię z technikami redukującymi napięcie wywołanetremą
PROGRAM
- Wprowadzenie w problematykę Public Relations
- Public Relations - definicja, zakresdziałania, PR ainneformypromocji
- Rola i miejsce PR w strukturze organizacyjnej firmy
- Identyfikacja otoczenia firmy - tworzenie Enagramu
- Strategie komunikacyjne PR
- Budowanie wizerunku firmy - Co ludziemyślą o firmie? Jak wpływa na właściwe postrzeganiefirmy?
- Public Relations wewnętrzne (tj. jak jest firma postrzegana przez pracowników, jaka jest kultura organizacji, komunikacja wewnętrzna, identyfikacja z firmą)
- Public Relations zewnętrzne(tj. jak firma jest postrzegana przez otoczenie)
- CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu – rola, zadania, płaszczyzny działania
- Współpraca ze środkam imasowego przekazu
- Zasady współpracy z prasą - wywiady, podawani einformacji do prasy, noty prasowe
- Organizacja konferencji prasowej
- Udzielanie wywiadów telewizyjnych
- prezentacjafirmy - podawaniezwartego, rzeczowegokomunikatuzawierającegopodstawowąinformację o firmie
- efektywna autoprezentacja
- wygląd zewnętrzny i świadoma autokreacja
- komunikacja niewerbalna – mowa ciała, zarządzanie przestrzenią i rekwizytami
- sposób formułowania komunikatów słownych (precyzja, spójność, płynność wypowiedzi)
- prowadzenie prezentacji bezpośredniej i multimedialnej
- błędy najczęściej popełniane przez mówcę
- techniki wywierania wpływu
- słowa silnie oddziaływujące
- sztuka zadawania pytań i prowadzenie rozmowy poprzez zadawanie pytań
- techniki odpowiadania na trudne pytania dziennikarzy, postępowanie w sytuacjach kryzysowych, radzenie sobie z manipulacją i zachowaniami inwazyjnymi
- trudni rozmówcy – trudne osobowości, typy osobowości i typy poznawcze – czyli jak skutecznie radzić sobie z różnorodnością?
- Problem tremy - techniki antystresowe
METODYKA
Burza mózgów, dyskusja przeplatana mini-wykładami, praca w grupach, videotrening, analiza materiałów reklamowych i fragmentów wystąpień telewizyjnych, symulacja konferencji prasowej.