Wdrażanie systemu ocen okresowych
Cele szkolenia
- Przegląd kryteriów branych pod uwagę przy budowaniu systemu ocen
- Wybór optymalnego systemu dla własnej organizacji
- Nabycie wiedzy nt. narzędzi ( profile kompetencji, jakościowe i ilościowe mierniki efektywności, metodologia FAP, przykłady Karty Oceny), wykorzystywanych przy budowaniu systemów ocen okresowych
- Praktyczne ćwiczenia w budowaniu i stosowaniu wybranych narzędzi
- Zdefiniowanie zasad oceniania i komunikacji na temat procesu
- Poznanie zasad, jak przeprowadzać ocenę zerową i jak modyfikować system przed pełnym wdrożeniem
- Zbudowanie planu szkolenia z zakresu prowadzenia rozmów oceniających dla menedżerów.
Zakres merytoryczny
- System motywowania pozafinansowego - skuteczny SOOP w organizacji
- Powody wdrażania Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych i powody odchodzenia od niego
- Dlaczego niektórzy managerowie nie lubią SOOP?
- Czy Instant Feedback zastępuje SOOP?
- Kryteria oceniania, Karta Oceny
- Kompetencje, jako kryteria oceny
- Tworzenie profili kompetencyjnych na podstawie funkcjonalnej analizy pracy
- Wskaźniki efektywności, jako kryteria oceny
- Projektowanie i wdrażanie systemu ocen w organizacji
- Przeprowadzanie szkoleń przygotowujących do rozmów oceniających
- SOOP jako ważne narzędzie motywowania pozafinansowego
- stawianie i uzgadnianie celów rozwojowych
- dostarczenie feedbacku nt. pracy i efektywności
- zdefiniowanie oczekiwań wobec pracownia
- wyznaczenie standardów
- zaprojektowanie ścieżki rozwoju
- zaprojektowanie planów szkoleń i pozyskiwania uprawnień
- Najczęstsze błędy popełniane podczas SOOP i jak je niwelować?
- Zasady udzielania skutecznego feedbacku
- Wykorzystanie wyników oceny w organizacji
- Kiedy stosować ocenę 360 stopni?
Czas trwania: 2 dni
Metodologia
Szkolenie prowadzone jest metodami interaktywnymi. Odwołuje się do bieżących doświadczeń i wiedzy uczestników, porządkuje je i poszerza. Podczas zajęć prezentowane są przykłady narzędzi oraz case study związane z projektowaniem SOOP. Większość zagadnień merytorycznych jest wspierana ćwiczeniami i wspólnie w grupie wypracowywanymi rozwiązaniami.