Efektywność własna
Warsztat inspirowany książkami S. Coveya – 7 nawyków skutecznego działania.
Program:
1. Klasyka, czyli koncepcja skuteczności osobistej wg Coveya – 7 nawyków:
- pro aktywność
- wizja celu
- priorytetyzacja
- postawa ++
- zrozumienie
- synergia
- dążenie do równowagi – ostrzenie piły
2. Radzenie sobie ze stresem: Rozpoznanie czynników powodujących stres w pracy
3. Diagnoza aktualnego stanu napięcia w ciele - tworzenie portretu bioenergetycznego
- diagnoza własnego stylu reagowania na stres
- odkrywanie indywidualnych obszarów szczególnie wrażliwych na stres
- pozytywne i negatywne aspekty stresu - kiedy i jak go wykorzystać.
4. Zasady budowania dobrej atmosfery w zespole
- inteligencja emocjonalna w kierowaniu
- podstawy dobrego kontaktu
- umiejętność słuchania i dostrajania się do partnera
- blokady komunikacyjne w grupie i ich przyczyny
- rozwiązywanie sporów
- rola asertywności i postawy ++ w relacjach zawodowych
- wyzwalanie efektu synergii w zespole
5. Planowanie jako warunek sukcesu
- wytyczanie i definiowanie celów
- określanie priorytetów
- delegowanie i podejmowanie decyzji
6. Rozpoznanie i uwzględnianie rytmów bioenergetycznych w planowaniu działań
7. Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem
- diagnoza stylu życia – balansu miedzy życiem prywatnym a zawodowym
- określenie swoich zasobów i możliwości – fundamentu moich możliwości
- sieć własnych uwikłań czasowych ( samoocena – złodzieje mojego czasu)
8. Techniki antystresowe
- techniki oddechowe
- techniki mindfullness
- trening autogenny z wizualizacją
9. Kierowanie motywacją osobistą – pozytywne programowanie
Czas trwania: 2 dni
Cele szkolenia:
optymalizacja swoich działań pod kątem zwiększenia efektywności pracy oraz zadbanie o work-life balance poprzez:
- poznanie swoich naturalnych predyspozycji związanych z rytmem pracy, orientacja na cel i proces, regeneracja energii
- poznanie technik planowania i organizacji pracy ułatwiających optymalizację działania
- nabycie wiedzy i umiejętności czerpania z zasobów i energii zespołu
- podniesienie umiejętności partnerskiej komunikacji
- rozwiniecie IE ( Inteligencji Emocjonalnej)
- poznanie technik redukujących napięcie
Korzyści:
- doświadczenie efektów dobrej komunikacji i współpracy
- poznanie narzędzi do praktycznego zastosowania w pracy w obszarze organizacji pracy własnej i zespołu, komunikacji, rozwiazywania konfliktów, stawiania celów
- uczestnicy przekonają się, że: efektywność zależy od postaw członków zespołu i współpracy, warto zweryfikować swój styl pracy, dobre planowanie leży u podstaw sukcesu, błędy w komunikacji utrudniają osiągniecie celów, skuteczna komunikacja wymaga uważności i empatii