TRENING WSPÓŁPRACY I ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW OPARTY NA KONCEPCJI ORGANIZACYJNEJ ANALIZY TRANSAKCYJNEJ (AT)
Cel szkolenia:
- Integracja zespołu – zwiększenie akceptacji i zrozumienia
- Odreagowanie emocji
- Zbudowanie płaszczyzny współpracy w obrębie zespołu
Zakres merytoryczny:
Ćwiczenia otwierające i integrujące grupę, zbudowanie kontraktu na współpracę. Diagnoza sytuacji w zespole z zastosowaniem metod projekcyjnych z AT, wspomagana dyskusją moderowaną i techniką obrazową.
- Metafora/Imago zespołu – ćwiczenie w podgrupach, w podsumowaniu uzyskanie istotnych informacji o specyfice relacji w zespole pracowników
- Zastosowanie techniki zdań niedokończonych – ćwiczenie indywidualne wydobywające emocje w odniesieniu do atmosfery w pracy
- Zadanie zespołowe pozwalające rozpoznać zasoby grupy
- Analiza SWOT zespołu – ćwiczenie diagnozujące potencjał grupy – mocne strony i obszary do rozwoju. Wprowadzenie do koncepcji Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej
- Wprowadzenie do teorii stanów „Ja” w koncepcji Analizy Transakcyjnej
- kwestionariusz stanów „Ja”
- Wprowadzenie do torii komunikacji w rozumieniu Analizy Transakcyjnej – komunikacja z różnych stanów ja/ego i typy transakcji
- Egogram w komunikacji
- Gry w organizacji – dyskusja, co się dzieje, kiedy nie komunikujemy się wprost i nie przyjmujemy postawy ++?
- Koncepcja znaków rozpoznania ( stroków) – ćwiczenie ekonomia wzmocnień w relacjach interpersonalnych
- Style pracy rzutujące na naszą efektywność i postawy – czyli za co kiedyś nas chwalono i jak to się ma do moich sukcesów?
Tworzenie zadeklarowanego przez grupę zbioru zasad obowiązujących zespół po szkoleniu
- Podsumowanie zajęć z zastosowaniem techniki coachingu, użyciem techniki Points of You - gry The Coaching Game , zaimplantowanie zasad pracy zespołowej, utrwalenie pozytywnych postaw i zobowiązań, oraz udzielenie sobie wzajemnie wspierającej informacji zwrotnej.
Czas trwania: 2 dni
Metodologia
Refleksja i autodiagnoza, doświadczenia własne, gra coachingowa, zadania kreatywne, wykład, ćwiczenia w grupach, dyskusja. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)