Szkolenia

SZKOLENIA

a apecjalistyczne Wdrażanie systemu ocen okresowych

Cele szkolenia

  • Przegląd kryteriów branych pod uwagę przy budowaniu systemu ocen
  • Wybór optymalnego systemu dla własnej organizacji
  • Nabycie wiedzy nt. narzędzi ( profile kompetencji, jakościowe i ilościowe mierniki efektywności, metodologia FAP, przykłady Karty Oceny), wykorzystywanych przy budowaniu systemów ocen okresowych
  • Praktyczne ćwiczenia w budowaniu i stosowaniu wybranych narzędzi
  • Zdefiniowanie zasad oceniania i komunikacji na temat procesu
  • Poznanie zasad, jak przeprowadzać ocenę zerową i jak modyfikować system przed pełnym wdrożeniem
  • Zbudowanie planu szkolenia z zakresu prowadzenia rozmów oceniających dla menedżerów.

Zakres merytoryczny

  • System motywowania pozafinansowego - skuteczny SOOP w organizacji
  • Powody wdrażania Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych i powody odchodzenia od niego
  • Dlaczego niektórzy managerowie nie lubią SOOP?
  • Czy Instant Feedback zastępuje SOOP?
  • Kryteria oceniania, Karta Oceny
  • Kompetencje, jako kryteria oceny
  • Tworzenie profili kompetencyjnych na podstawie funkcjonalnej analizy pracy
  • Wskaźniki efektywności, jako kryteria oceny
  • Projektowanie i wdrażanie systemu ocen w organizacji
  • Przeprowadzanie szkoleń przygotowujących do rozmów oceniających
    • SOOP jako ważne narzędzie motywowania pozafinansowego
    • stawianie i uzgadnianie celów rozwojowych
    • dostarczenie feedbacku nt. pracy i efektywności
    • zdefiniowanie oczekiwań wobec pracownia
    • wyznaczenie standardów
    • zaprojektowanie ścieżki rozwoju
    • zaprojektowanie planów szkoleń i pozyskiwania uprawnień
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas SOOP i jak je niwelować?
  • Zasady udzielania skutecznego feedbacku
  • Wykorzystanie wyników oceny w organizacji
  • Kiedy stosować ocenę 360 stopni?

Czas trwania: 2 dni

Metodologia

Szkolenie prowadzone jest metodami interaktywnymi. Odwołuje się do bieżących doświadczeń i wiedzy uczestników, porządkuje je i poszerza. Podczas zajęć prezentowane są przykłady narzędzi oraz case study związane z projektowaniem SOOP. Większość zagadnień merytorycznych jest wspierana ćwiczeniami i wspólnie w grupie wypracowywanymi rozwiązaniami.

 

Powrót >>

REFERENCJE

01020304050607