Szkolenia

SZKOLENIA

a rozwoj Komunikacja inteligentna emocjonalnie. Zwiększenie precyzji w komunikacji

 

Uwaga szkolenie w szczególności polecane rozproszonym zespołom, pracownikom działów obsługi klienta (wszędzie tam, gdzie komunikacja werbalna odgrywa kluczową rolę)

Cel szkolenia

  • Określenie własnego stylu komunikowania się pod kątem nastawienia na cel i na relacje, skupienia na faktach i na emocjach, nastawienia poznawczego vs. oceniającego.
  • Poznanie istoty zachowań charakteryzujących się wysoką inteligencją emocjonalną i ich wartości.
  • Rozwinięcie precyzji w komunikowaniu się z uwzględnieniem różnic między ludźmi.
  • Podniesienie skuteczności komunikacji i umiejętności dopasowania jej do sytuacji i osoby.
  • Kształtowanie postawy partnerskiej w komunikacji.


Zakres merytoryczny

1. Ja we współczesnym świecie bodźców

  • „Przebodźcowany” i „niedobodźcowany” – jakich informacji mi brakuje, jakich mam nadmiar?
  • Jakiego typu bodźce/informacje ignoruję? Jakie są tego konsekwencje?
  • Jak reaguje na nadmiar/niedobór informacji?
  • Jak inni na to reagują?
  • Co nas najbardziej frustruje w komunikacji?

2. Czy wysyłane przeze mnie komunikaty są spójne

  • Słowa a mowa ciała - moje komunikaty werbalne i niewerbalne.
  • Moje intencje a wypowiadane przeze mnie treści.
  • Precyzja mojej komunikacji – doskonalenie umiejętności precyzyjnego werbalizowania myśli.
  • Jak słucham i jak przetwarzam informacje? – rola emocji i wartości.
  • Co pomijam w komunikacji i jakie są tego konsekwencje dla innych?
  • Co dodaję? – czyli moje projekcje i ich znaczenie.
  • Dobór formy i sposobu komunikacji do odbiorcy – dopasowanie stylów komunikacji do typu poznawczego odbiorcy.

3. Bariery komunikacyjne

Bariery wynikające z emocji - wprowadzenie do koncepcji Inteligencji emocjonalnej

  • Moje emocje i co z nimi robię
  • Twoje emocje i jak na nie reaguję?
  • Jakie znaczenie ma rozpoznawanie emocji?
  • Jakie znaczenie ma dyskontowanie emocji?

Bariery na poziomie treści wypowiedzi

  • Fakty i opinie
  • Klarowność komunikatu i struktura wypowiedzi

Bariery wynikające z postawy

4. Informacje zwrotne – zwierciadło społeczne

  • Sztuka udzielania skutecznego feedbacku – techniki.
  • Intencje podczas feedbacku.
  • Rozwojowy aspekt informacji zwrotnej.
  • Jak ustalić i respektować granice?
  • Co mówić, a czego nie…


Czas trwania: 2 dni


Nasza unikatowa metodologia

Zwiedzanie i team building na Niewidzialnej Wystawie http://niewidzialna.pl/en/ (około 1h+). Uczestnicy doświadczą wyjątkowej interaktywnej podróży w niewidzialny świat, podczas której będą mogli wypróbować, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku – wyłącznie za pomocą zmysłu słuchu, węchu, równowagi…

Dalsza część szkolenia kontynuowana będzie w sali szkoleniowej.

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: test na style komunikacyjne i poznawcze, dyskusja, ćwiczenia w parach – natychmiastowy kontakt, analiza case study – szukanie przyczyn niezrozumienia i konfliktu, mini wykłady, Test na IE, socjogram, sesja informacji zwrotnych metodą „Reflecting” team.

Szkolenie jest dostarczone przez 2 doświadczonych trenerów z czego jeden z nich jest osobą niewidomą. Nasi trenerzy to doświadczeni psycholodzy, to osoby otwarte, potrafiące zbudować wspaniałą atmosferę podczas szkolenia oraz właściwie kierować dynamiką grupową i wymianą opinii.

Część zysków z każdego szkolenia jest przekazywana fundacji Vis Maior na szkolenie psów przewodników dla osób niewidomych.

Powrót >>

REFERENCJE

01020304050607