Szkolenia

SZKOLENIA

a apecjalistyczne Public Relations

CELE

  • Wprowadzenie w problematykę PR
  • Doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji i nieskrępowanych, pozytywnych kontaktów z mediami
  • Zapoznaniesię z technikami redukującymi napięcie wywołanetremą

PROGRAM

  1. Wprowadzenie w problematykę Public Relations
  2. Public Relations - definicja, zakresdziałania, PR ainneformypromocji
  3. Rola i miejsce PR w strukturze organizacyjnej firmy
  4. Identyfikacja otoczenia firmy - tworzenie Enagramu
  5. Strategie komunikacyjne PR
  6. Budowanie wizerunku firmy - Co ludziemyślą o firmie? Jak wpływa na właściwe postrzeganiefirmy?
  7. Public Relations wewnętrzne (tj. jak jest firma postrzegana przez pracowników, jaka jest kultura organizacji, komunikacja wewnętrzna, identyfikacja z firmą)
  8. Public Relations zewnętrzne(tj. jak firma jest postrzegana przez otoczenie)
  9. CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu – rola, zadania, płaszczyzny działania
  10. Współpraca ze środkam imasowego przekazu
  11. Zasady współpracy z prasą - wywiady, podawani einformacji do prasy, noty prasowe
  12. Organizacja konferencji prasowej
  13. Udzielanie wywiadów telewizyjnych
    1. prezentacjafirmy - podawaniezwartego, rzeczowegokomunikatuzawierającegopodstawowąinformację o firmie
    2. efektywna autoprezentacja
      • wygląd zewnętrzny i świadoma autokreacja
      • komunikacja niewerbalna – mowa ciała, zarządzanie przestrzenią i rekwizytami
      • sposób formułowania komunikatów słownych (precyzja, spójność, płynność wypowiedzi)
      • prowadzenie prezentacji bezpośredniej i multimedialnej
      • błędy najczęściej popełniane przez mówcę
      • techniki wywierania wpływu
      • słowa silnie oddziaływujące
      • sztuka zadawania pytań i prowadzenie rozmowy poprzez zadawanie pytań
    3. techniki odpowiadania na trudne pytania dziennikarzy, postępowanie w sytuacjach kryzysowych, radzenie sobie z manipulacją i zachowaniami inwazyjnymi
    4. trudni rozmówcy – trudne osobowości, typy osobowości i typy poznawcze – czyli jak skutecznie radzić sobie z różnorodnością?
  14. Problem tremy - techniki antystresowe

METODYKA

Burza mózgów, dyskusja przeplatana mini-wykładami, praca w grupach, videotrening, analiza materiałów reklamowych i fragmentów wystąpień telewizyjnych, symulacja konferencji prasowej.

Czastrwania: 56 godzin dydaktycznych( 7dni x 8 godzin dydaktycznych)

Powrót >>

REFERENCJE

01020304050607