Szkolenia

SZKOLENIA

a zarzadzanie i przywodztwo Sztuka prezentacji


Cel szkolenia

  • Poznanie mechanizmów komunikacji i ćwiczenie umiejętności wykorzystania ich w praktyce.
  • Poznanie predyspozycji osobowościowych ułatwiających współpracę z klientami oraz doskonalenie technik wywierania wpływu – werbalnych i niewerbalnych.
  • Poznanie i stosowanie w praktyce strategii prezentacji.
  • Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w zakresie nawiązywania kontaktu z różnymi typami odbiorców: poznanie różnych stylów prezentacji i umiejętność dopasowania ich do sytuacji, odkrycie własnych preferencji i predyspozycji w tym zakresie.
  • Doskonalenie umiejętności przygotowania się i przeprowadzenia prezentacji.
  • Poznanie technik prezentacji oraz wzmocnienie umiejętności perswazyjnych, zwiększających zaangażowanie odbiorców.
  • Doskonalenie umiejętności efektywnej autoprezentacji, ćwiczenie technik oddziaływania, wzmacnianie poczucia neutralności i swobody w kontakcie.


Zakres merytoryczny

Sztuka czy charyzma? – Tajemnica wywierania wpływu na ludzi

  • charyzmatyczna osobowość
  • wywieranie wpływu na poziomie emocjonalnym i intelektualnym
  • wzbudzanie zaangażowania i zainteresowania, pozyskiwanie poparcia dla swoich inicjatyw i racji
  • rozpoznanie własnych predyspozycji (sił) oraz obszarów do rozwoju (słabości)

Przygotowanie wystąpienia

  • określenie celu i tematu
  • opracowanie planu
  • dostosowanie stylu prezentacji do jej rodzaju
  • zbieranie, wybór i przygotowanie materiałów
  • charakterystyka odbiorcy (przygotowanie merytoryczne, oczekiwania, nastawienie)
  • stylistyczne przygotowanie prezentacji

Efektywne prowadzenie prezentacji

  • rola pierwszego wrażenia (ubiór, gest, słowo)
  • zasady i formy komunikacji z odbiorcami (komunikacji werbalna i niewerbalna, jedno i dwukierunkowa, wizualna)
  • tworzenie klimatu prezentacji
  • zaangażowanie prelegenta
  • konstrukcja komunikatu
  • sztuka argumentowania
  • umiejętność zadawania pytań
  • kierowanie dyskusją

Rola osobowości w relacjach interpersonalnych

  • osobowość a styl prezentacji (autodiagnoza)
  • osobowość odbiorcy
  • reguły wywierania wpływu na innych
  • radzenie sobie z tremą
  • umiejętność kontaktu z grupą
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zaskakujących

Czas trwania: 2 dni

Metodologia

Burza mózgów, kwestionariusz, mini-wykład ilustrowany przykładami prezentacji, praca w parach , videotrening – próbki prezentacji, sesja informacji zwrotnych, ćwiczenie komunikacji werbalnej: „słowa mocy”, ćw. „Mocne zdanie”, ćw. zadawania pytań w celu uzyskania informacji o potrzebach i priorytetach klienta, praca w grupach – studia przypadków, tworzenie projektu optymalnej prezentacji, ćwiczenia rozluźniające, ćwiczenia z głosem.

Powrót >>

REFERENCJE

01020304050607