Szkolenia

SZKOLENIA

a zarzadzanie i przywodztwo Efektywne zarządzanie konfliktem

Cele warsztatu

Rozwijanie umiejętność radzenia sobie ze sporami interpersonalnymi w firmie. Nauka rozpoznawania przyczyn i konsekwencji sytuacji konfliktowych oraz rodzajów konfliktów.
Doskonalenie sztuki dochodzenia do porozumienia jak najmniejszym kosztem dla obu stron. Poznanie technik mediacyjnych.

Zakres merytoryczny

Czy konflikt się opłaca?

  • Konstruktywna i destrukcyjna energia konfliktu.
  • Konflikt jako narzędzie manipulacji.
  • Konflikt inspirujący do zmiany.

1. Źródła i mechanizmy konfliktów w firmie i ich rozpoznawanie.
2.  Rodzaje konfliktów, ich dynamika, konflikty negocjowane i „ślepe zaułki”.
3. Metody stymulowania i ograniczania konfliktu, kierowanie konfliktem.
4. Mediacje sytuacji konfliktowych – zasady, techniki.
5. Specyfika konfliktu międzygrupowego w firmie.

  • Komunikacja jako podstawa harmonijnej współpracy.
  • Blokady w komunikowaniu się i zamiana ich na efektywne sposoby przepływu informacji.
  • Znaczenie informacji zwrotnych.

Osobowość a konflikt – indywidualny styl działania w sytuacji konfliktu – autodiagnoza.

  • Temperament
  • Asertywność
  • Inteligencja emocjonalna
  • Dojrzałość i dystans

Wpływ napięcia na jakość kontaktu.

  • Rozpoznawanie emocji i odczytywanie ich znaczenia.
  • Rozwijanie kompetencji w zakresie kontroli stresu i emocji.
  • Przekonania i stereotypy wywołujące lub wzmacniające konflikt.

Czas trwania: 2 dni


Metodologia

  • Warsztat z wykorzystaniem aktywizujących metod dydaktycznych, takich jak: ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry symulacyjne, analizy przypadków, testy, kwestionariusze, videotrening, wykład ilustrowany połączony z dyskusją kierowaną.
  • Analiza przypadków prowadzona podczas pracy w grupach pozwoli na gruntowne zbadanie prezentowanych przez trenera treści w kontekście osobistych doświadczeń Uczestników zajęć.
  • Metody dydaktyczne wykorzystane w trakcie szkolenia zapewnią aktywność każdego Uczestnika zajęć.
  • Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)

Różnorodność metod prowadzenia zajęć pozwala na wymianę doświadczeń oraz pomaga uporządkować Uczestnikom posiadaną wiedzę i zdobyte umiejętności. Wypracowane na szkoleniu reguły będą oni mogli zastosować w swojej pracy zawodowej.

Powrót >>

REFERENCJE

01020304050607

Ta strona używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej.